Een mobiele regieset wordt vaak ingezet om een evenement of voorstelling live in beeld te brengen met meerdere camera’s. Het gaat dan vaak om een bijeenkomst van een bedrijf, sportwedstrijd, concert of voorstelling. De live videoregistratie kan gebruikt worden om bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd live uit te zenden op televisie of internet, maar ook om een opname te maken.
Het voordeel van een live opname is dat na afloop of zelfs tijdens het event de opname meteen beschikbaar is zodat er geen montage achteraf meer nodig is. Door een livestream aan te bieden of tijdens het event fragmenten van de opname te publiceren is het mogelijk een grotere doelgroep te bereiken.
Werkwijze Live Videoregistratie
Voor een live videoregistratie gebruiken wij professionele apparatuur zoals die ook gebruikt wordt om televisie mee te maken. Hierdoor zorgen wij ervoor dat uw live opname van hoge kwaliteit zal zijn.
Mobiele regieset
Onze mobiele regiesets zijn ultra compact en daardoor zeer geschikt om in te zetten voor videoregistraties op locaties met beperkte ruimte. De kleinste fly-away pack regieset is geschikt voor 5 camera’s en de grootste video fly pack heeft de mogelijkheid tot maximaal 12 camera’s en nog diverse graphics en playout systemen.
Compacte 4K regieset Complete 2 M/E regieset Uitgebreide 4 M/E regieset
Aanvullende mogelijkheden bij een live videoregistratie
Naast het in beeld brengen met camera’s kan de videoregistratie aangevuld worden met extra beelden. Te denken valt aan een PowerPoint presentatie, naamtitels of een sponsorvideo bij een congres of event. Bij sportevenementen kunnen de live camerabeelden afgewisseld worden met interviews, uitslagen en sponsorbijdragen. Tijdens een wedstrijd kan een scorebord digitaal weergegeven worden en is het mogelijk social media berichten te tonen.
Live videoregistratie combineren met een livestream
Voor de organisator of sponsors is het belangrijk dat een evenement aandacht krijgt van een groot publiek. Met een livestream is het mogelijk naast de bezoekers een online publiek een (gedeeltelijke) ervaring van het event online te laten mee maken. Voor bedrijven is het interessant om een bepaalde doelgroep gericht te benaderen via een event. Een livestream kan weergegeven worden op de eigen website van het event, maar ook uitgezonden worden op YouTube, Facebook en andere social media om meer publiek te trekken.