Sinds 2016 is het voor iedereen mogelijk geworden met een smartphone een Facebook livestream op te zetten. GEOCAST media voegt daar de mogelijkheid aan toe om dat met professionele camera’s en (draadloze) microfoons te doen. Wij ondersteunen organisaties die een hogere kwaliteitsverwachting hebben van de (live) video’s die ze naar hun volgers communiceren.
Workplace Facebook livestream opzetten
Naast de gewone Facebook is het ook mogelijk voor de speciaal voor bedrijven en organisaties door Facebook gemaakte Workplace by Facebook livestreams (voorheen Facebook for Business) op te zetten. Hierdoor kunnen bedrijven ook intern een livestream opzetten zoals dat op het publieke Facebook ook mogelijk is.
Facebook livestream hoog in de timeline
Live video’s op Facebook hebben een zeer hoge prioriteit op de Facebook Timeline van de gebruikers. Hierdoor hebben ze een zeer grote kans om bovenaan de timeline te komen te staan. Volgers van een Facebook pagina krijgen een pushmelding zodra de pagina die ze volgen live gaat.
Hoe werkt het?
GEOCAST media streamt met één of meerdere camera’s direct live naar het Facebook kanaal van onze opdrachtgever. Via de publicatietools op de Facebookpagina zijn alle zaken als delen, statistieken en het bekijken van de livestream binnen handbereik.
Een Facebook livestream kan ook ingesloten worden op andere websites, maar gaat het beste viral via Facebook zelf.
Waar is een Facebook livestream geschikt voor?
De toepassingen van een Facebook Livestream zijn eindeloos, maar hier een aantal voorbeelden.
- Opening van een nieuwe vestiging
- Presentatie van een nieuw product
- Een interviewsessie, waarbij fans van de artiest, het merk of de organisatie vragen kunnen stellen
- Een speciale internetsessie van een congres of evenement (interviews met sprekers)
- Een live demonstratie van een product
- Breaking news