Blijf deze pagina en de social media in de gaten houden, want hier ga ik de komende weken veel nieuwe blogs plaatsen over livestreams, webinars en videotoepassingen bij events.
Nieuwe ontwikkelingen
De afgelopen jaren waren mijn tips te volgen via Twitter, wat natuurlijk ook als micro blog en handig communicatiemiddel dient. Toch gaan de ontwikkelingen razendsnel en mijn verwachting is dat dit de komende tijd alleen nog maar zal toenemen. Dit vraagt om uitgebreider in te gaan op de ontwikkelingen. Social media platformen als Facebook en vooral LinkedIn zijn hier ook heel geschikt voor, maar ook hier bij GEOCAST media willen we natuurlijk de klantenreis naar onze eigen website leiden.
Video’s, webinars en zoekmachines
Ik ga ook aan de slag met video’s en webinars die natuurlijk op de social media komen, echter wil ik ook het goede voorbeeld geven door video’s een plek op mijn eigen website te geven. Daarmee zorg ik ervoor dat de steekwoorden goed zijn voor de zoekmachine optimalisatie (SEO) omdat videopagina’s de hoogste waardering krijgen van een zoekmachine als bijvoorbeeld Google. Hoe dat werkt ga ik natuurlijk ook in een blog uitleggen.
Video bij events
Veel events zoals congressen en sport evenementen zien het maken van video’s en het inzetten van video op social media vooral als kostenpost en niet als middel om de impact van het event te vergroten. Ook voor bij events betrokken sponsoren kan een videostrategie een mooie aanvulling zijn op de exposure die men met het sponsorschap hoopt te bereiken. In de komende weken wil ik gaan uitleggen hoe je video optimaal inzet bij events en het ook echt een meerwaarde wordt.
Nieuwe techniek vanuit het lab
De afgelopen maanden heeft GEOCAST media haar dienstverlening uitgebreid met nieuwe apparatuur en workflows die handig kunnen zijn voor events, webinars en televisieproducties. Hoewel ik in de blogs hier vooral in wil gaan op de achterliggende marketingtechnieken zal ik ook een kijkje geven in wat de nieuw ontwikkelde workflows voor impact kunnen hebben.
Tot snel!